Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Idag...

Av sparrsofia - 20 februari 2011 00:07

...fortsätter vi med projektet.

Segade oss igenom förmiddagen som vanligt. Tror det är en lördagstradition. Gick ut och rastade Bastian. Hade tänkt att det skulle bli en liten lyftapåbenet-tur. Men sen när jag väl var ute, så tänkte jag att det var lika bra att gå lilla rundan. Vet inte om det var sådär värst genomtänkt att vara ute och gå i 20 minuter, i tokslitna jeans, när det är -23. Förlamande kallt var det iaf för mina stackars ben.


Helt plötsligt kände jag att det började suga i vintarmen. Och eftersom det aldrig brukar suga i den, tänkte jag att det kunde vara en trevlig omväxling. Kommer inte ens ihåg när jag köpte vin senast. Är flera år sen sist.

Jagade iaf på Fanny, och åkte till Orsa och inhandlade ett par flaskor vin. Sen åkte vi till Mora och köpte mera färg. Köpte mig ett par vinglas åxå. Tänkte att har jag nu fått för mig att dricka vin, så måste jag ha glas för det åxå. Hittade ett par glas på Dollarstore som verkade drickvänliga.


Att få saker bekräftade är ibland både skönt och helande.


Snälla Mamma tog med Bastian på en promenad. Och Karin kom och lämnade Fasters gulligaste Melina hos oss en stund. Vi roade oss med att äta en massa. Först middag, och sen glass med chokladsås. Melina hade konsert för oss. Hon sjöng, och sjöng, och sjöng. Ända tills jag tog fram kameran och försökte få det hela på film åxå.


Resten av kvällen roade Fanny sig med Lazytown. Jag har eldat och plockat disk. Läste Tomtebobarnen som godnattsaga. Sen öppnade jag en vinare och fortsatte måla. Riktigt njuter av att se furun försvinna. Snart är den historia!!

Har bestämt mig för att byta ut räcket runt loftet åxå. På Fannys sida ska det istället byggas en vägg/platsbygd bokhylla. Då blir det lite mer som ett rum åt henne. Och resten ska jag byta ut mot ett räcke i smide. Någon som vet var man kan hitta ett sånt??


Nej nu så får jag nog ge mig för idag. Det där vinet har nog satt sina spår. Har lite problem med tangenterna   


Ska dra täckbyxorna över målarshortsen, och ta en liten tur mer B. Sen blir det en störtdykning rakt ner i sängen.


Ha en fortsatt underbar lördag, alla där ute




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sparrsofia - 17 februari 2012 17:00


    ..fick våran älskade gosegris Elvis somna ifrån det här livet. Han fick 16 sköna år innan kroppen började bli gammal och säga ifrån.      Tupplur på trappan 20110608             Vi kommer alltid att sakna dig            ...

Av sparrsofia - 9 juli 2011 23:27


...dagen blev en riktigt bra dag! Fanny vaknade med ett ryck strax före 8, och viste inte hur fort hon skulle komma ur sängen. Men sen kom blygseln smygande och hon gick och ritade lite. Men längtan efter Carro tog över, och tillslut kunde hon inte...

Av sparrsofia - 5 juli 2011 23:55

...jag ändå är igång, kanske jag ska skriva några rader om dagen åxå. Vaknade, duschade, klädde på mig. Samma procedur för sessan. Hundfrukost. Hönsutsläpp. Promenad till dagis. Pluggade i och promenerade vidare till jobbet. Fattar inte varför jag ...

Av sparrsofia - 5 juli 2011 20:54

...ännu en gång att kliva in i bloggträsket. Tar det säkra före det osäkra, och skriver och sparar i ett vanligt dokument först. Borde ha lärt mig vid det här laget, men man kanske är lite trög. Men för att gå tillbaka till där jag var igår....  ...

Av sparrsofia - 4 juli 2011 23:16

... för ett återfall i bloggträsket.   Det var iaf vad jag trodde. Men den här f-bannade j-la sidan bara hänger sig. Två gånger har jag skrivit om nu. Kopierat och sparat texter för att slippa skriva om. Men vad hjälper det???? Ingenting finn...

Ovido - Quiz & Flashcards