Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Min stackars...

Av sparrsofia - 16 februari 2011 22:39

...prinsessa har haft ont idag åxå. Envist och tappert försöker hon uthärda, och övertyga mig om att hon klarar sig utan medicin. Men det funkar inte så bra när det gör så ont att ögonen svämmar över när man försöker äta. Och det skär i mitt mammahjärta varje gång jag hämtar dom förbenade supparna. Är inte ett dugg roligt att brotta ner, och hålla fast en hysterisk 4-åring. Tack och lov går det över fort. Och varje gång blir hon lika glad när pillren börjar verka. Men vi längtar båda två till den dag hennes hals har läkt.


Idag har varit ännu en dag då vi gjort absolut ingenting. Tänkte än en gång dra igång projekt storstädning. Men jag bara orkade inte. Jag och Bastian har tagit några promenader, har matat djuren, och burit in ved. Fanny har tittat på film, och jag har uppdaterat lite blogg.

På något sätt så tickade dagen iaf iväg. Vi läste sista sidorna i Madicken idag. Och sen somnade Fanny på en gång. Resten av kvällen har jag och alla katterna legat i soffan och slöt bort kvällen med en massa dålig TV.


Dax att stänga ner. Arbetsdag imorgon.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sparrsofia - 17 februari 2012 17:00


    ..fick våran älskade gosegris Elvis somna ifrån det här livet. Han fick 16 sköna år innan kroppen började bli gammal och säga ifrån.      Tupplur på trappan 20110608             Vi kommer alltid att sakna dig            ...

Av sparrsofia - 9 juli 2011 23:27


...dagen blev en riktigt bra dag! Fanny vaknade med ett ryck strax före 8, och viste inte hur fort hon skulle komma ur sängen. Men sen kom blygseln smygande och hon gick och ritade lite. Men längtan efter Carro tog över, och tillslut kunde hon inte...

Av sparrsofia - 5 juli 2011 23:55

...jag ändå är igång, kanske jag ska skriva några rader om dagen åxå. Vaknade, duschade, klädde på mig. Samma procedur för sessan. Hundfrukost. Hönsutsläpp. Promenad till dagis. Pluggade i och promenerade vidare till jobbet. Fattar inte varför jag ...

Av sparrsofia - 5 juli 2011 20:54

...ännu en gång att kliva in i bloggträsket. Tar det säkra före det osäkra, och skriver och sparar i ett vanligt dokument först. Borde ha lärt mig vid det här laget, men man kanske är lite trög. Men för att gå tillbaka till där jag var igår....  ...

Av sparrsofia - 4 juli 2011 23:16

... för ett återfall i bloggträsket.   Det var iaf vad jag trodde. Men den här f-bannade j-la sidan bara hänger sig. Två gånger har jag skrivit om nu. Kopierat och sparat texter för att slippa skriva om. Men vad hjälper det???? Ingenting finn...

Ovido - Quiz & Flashcards