Alla inlägg under december 2010

Av sparrsofia - 23 december 2010 22:00

Tänkte för mitt goda minnes skull skriva en liten resumeé av veckan. Eftersom jag skriver det här nästan en månad senare är minnet väldigt luddigt, men....


Fanny blev bättre väldigt fort. På tisdagen var hon nästan feberfri, på onsdagen nästan helt ok igen. Bortsett från att hon är ganska så trött och viljelös.

Däremot så kastade hon hela förkylningen i ansiktet på mig. Så jag har haft en vecka med feberfrossa, halsont och huvudvärk =( Men vad gör man??!! Imorgon är det julafton. Och då spelar en förkylning ingen roll.


Bastian fick semester från oss i några dagar. Två sjuka mattar är inget att ha. Så jag skjutsade honom till Lina på måndagen när vi åkte till doktorn. Sen hämtade jag honom på torsdagen efter att jag julklappshandlat. Fanny fick vara hos Sören och Sonja medans jag gjorde det. Sen kom Andreas och lagade mat åt oss. Han hade lovat Fanny att han skulle göra kyckling o ris.

Och på något mirakulöst sätt blev tomtegröten lagad, skinkan griljerad och paketen inslagna. Det är tur att viljan och envisheten är stor när kroppen skriker. Tillslut, någon gång efter tolvslaget stupade jag iaf i säng.



Av sparrsofia - 20 december 2010 21:45

Det blev inte många timmar på jobbet idag. Var där ett par timmar, sen bar det av till Furudal och ett välbehövligt besök hos Farbror Ajaj. Han kallar sig så, den käre Kenneth Norin. Min allra bästaste kiropraktor. Men jag han inte mer än passera Furudalsskylten förrens dom ringde från dagis. Skruttan sjuk igen. Har inte ens gått 3 dagar sen hon slutade med penicillinet  . Men lyckliga jag slapp vända. Mammas lediga måndag så hon hämtade Fanny, och jag fick plågas av Kenneth. Vilket var mer än välbehövligt.


Sen var det bara att åka tillbaka till jobbet ett par timmar. Hämtade Fanny och sen tog vi en tripp till vårdcentralen. Och nu äntligen skrev Farbror Dr en remiss till barnkliniken. Han tyckte väl att han fått se oss lite väl ofta. Var iaf inget större fel på fialuddan. Bara förkyld. Så vi åkte hem och myste ner oss i sjuksoffan igen.


NIKOTINFRI DAG 1

 


Ovido - Quiz & Flashcards