Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Projektet...

Av sparrsofia - 18 februari 2011 23:45

...tar sin början!

Sov till halv 9, sen var det dax att lämna värmen under täcket.

Evert kom, och såg lite förvånad ut över att vi knapt gnuggat klart ögonen ännu.

Men idag var det iaf dax att påbörja mitt senaste projekt. Ända sen jag köpte huset har jag velat måla bort all furu, och nu äntligen ska det bli gjort!!


Iaf så skruvade vi ner Fannys säng. Den ska bästaste, snällaste Evert måla och fixa till. Sen var det bara för mig att röja bort resten av sessans saker och börja med väggarna. Underbart!! Att det är världens kaos och röra på loftet får jag väl stå ut med ett tag.


Det är väl ungefär vad den här dagen har gått ut på. Kvistlackning och grundmålning. Har naturligtvis tagit några promenader med bästa B åxå. Fanny följde med på en tur med honom åxå. Annars så anser hon sig vara så stor nu, att hon kan vara ensam hemma en liten stund medans jag går ut. Och det funkar jättebra små korta stunder. Vilket är sååå skönt! Ger mig lite mer rörelsefrihet. Samtidigt så är det lite vemodigt. Det är liksom nästa steg på vägen. Sessan börjar bli stor   


Avslutade iaf dagen i soffan med film. The last Airbender. Fråga mig inte hur den slutade! Försökte se sista 20 minuterna flera gånger, men jag bara somnade. Men jag får väl hoppas att den slutade lyckligt iaf.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sparrsofia - 17 februari 2012 17:00


    ..fick våran älskade gosegris Elvis somna ifrån det här livet. Han fick 16 sköna år innan kroppen började bli gammal och säga ifrån.      Tupplur på trappan 20110608             Vi kommer alltid att sakna dig            ...

Av sparrsofia - 9 juli 2011 23:27


...dagen blev en riktigt bra dag! Fanny vaknade med ett ryck strax före 8, och viste inte hur fort hon skulle komma ur sängen. Men sen kom blygseln smygande och hon gick och ritade lite. Men längtan efter Carro tog över, och tillslut kunde hon inte...

Av sparrsofia - 5 juli 2011 23:55

...jag ändå är igång, kanske jag ska skriva några rader om dagen åxå. Vaknade, duschade, klädde på mig. Samma procedur för sessan. Hundfrukost. Hönsutsläpp. Promenad till dagis. Pluggade i och promenerade vidare till jobbet. Fattar inte varför jag ...

Av sparrsofia - 5 juli 2011 20:54

...ännu en gång att kliva in i bloggträsket. Tar det säkra före det osäkra, och skriver och sparar i ett vanligt dokument först. Borde ha lärt mig vid det här laget, men man kanske är lite trög. Men för att gå tillbaka till där jag var igår....  ...

Av sparrsofia - 4 juli 2011 23:16

... för ett återfall i bloggträsket.   Det var iaf vad jag trodde. Men den här f-bannade j-la sidan bara hänger sig. Två gånger har jag skrivit om nu. Kopierat och sparat texter för att slippa skriva om. Men vad hjälper det???? Ingenting finn...

Ovido - Quiz & Flashcards