Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

En halv...

Av sparrsofia - 15 februari 2011 10:45

...arbetsdag blev det idag. sen var det dax för mormor att jobba lite åxå.

Så när klockan var ett sparkade jag och Bastian hem till lilla sessan.

Blev en shoppingtur till Mora på em. "Halva priset-skyltar" är alltid roliga. Fyndade en rosa sänglampa till Fanny. Hittade tre riktigt snygga taklampor åxå som talade om att dom vill bo i vårat sovrum. Tyvärr så bestämde Herr Ekonomi att dom fick hänga kvar i affären. Väldigt tråkig typ den där Ekonomin!! ÖB hade utfärsäljning på riktig lackfärg. Fanns inte vitt, men ljusgrått är väl nästan samma sak va? Tyvärr glömde jag köpa slippapper. Så köksbordet och stolarna får vänta ett tag till. Och så köpte vi vit färg till Fannys säng åxå. Så nu är det bara 10 liter kvistlack och en massa väggfärg som fattas. Sen är furun borta  . Om det finns någon där ute som är väldigt sugen på att måla, är det bara att komma hit. Behöver all hjälp jag kan få!!


Fanny bönade och bad om Mc Donalds, så det blev middag där idag. Tyvärr blev det inte så roligt som hon tänkt sig. Eftersom hon medicinvägrat och sagt att hon inte haft ont idag, så slutade matkalaset med en massa tårar och en väldigt ledsen Fanny. Som pricken över det onda i:et så var deras milkshake-maskin trasig, så hon kunde inte trösta sig med en sån heller. Tur att det inte är lika avancerat att göra milkshake hemma  .


Blev soffmys resten av kvällen. Sen lite Madicken innan det var dax att blunda. Jag fick sällskap av Dr House en liten stund, sen orkade inte jag heller vara vaken längre.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sparrsofia - 17 februari 2012 17:00


    ..fick våran älskade gosegris Elvis somna ifrån det här livet. Han fick 16 sköna år innan kroppen började bli gammal och säga ifrån.      Tupplur på trappan 20110608             Vi kommer alltid att sakna dig            ...

Av sparrsofia - 9 juli 2011 23:27


...dagen blev en riktigt bra dag! Fanny vaknade med ett ryck strax före 8, och viste inte hur fort hon skulle komma ur sängen. Men sen kom blygseln smygande och hon gick och ritade lite. Men längtan efter Carro tog över, och tillslut kunde hon inte...

Av sparrsofia - 5 juli 2011 23:55

...jag ändå är igång, kanske jag ska skriva några rader om dagen åxå. Vaknade, duschade, klädde på mig. Samma procedur för sessan. Hundfrukost. Hönsutsläpp. Promenad till dagis. Pluggade i och promenerade vidare till jobbet. Fattar inte varför jag ...

Av sparrsofia - 5 juli 2011 20:54

...ännu en gång att kliva in i bloggträsket. Tar det säkra före det osäkra, och skriver och sparar i ett vanligt dokument först. Borde ha lärt mig vid det här laget, men man kanske är lite trög. Men för att gå tillbaka till där jag var igår....  ...

Av sparrsofia - 4 juli 2011 23:16

... för ett återfall i bloggträsket.   Det var iaf vad jag trodde. Men den här f-bannade j-la sidan bara hänger sig. Två gånger har jag skrivit om nu. Kopierat och sparat texter för att slippa skriva om. Men vad hjälper det???? Ingenting finn...

Ovido - Quiz & Flashcards