Alla inlägg under oktober 2009

Av sparrsofia - 26 oktober 2009 19:30

 

Får kaniner adoptera?

Kan inte se någon annan förklaring till hur det kunde ligga en död kaninbäbis i buren idag. Eftersom jag efter noggrant kontrollerande fick med mig två små kaninflickor hem i somras, så borde det inte kunna bli tillökning på naturlig väg. Nu är jag bara nyfiken på hur många dom har adopterat. Mina flickor har ju varit duktiga och grävt en mycket fin gång under buren. Så jag antar att det är där dom gömt undan sina små telingar.

 

Imorgon blir det iaf ett samtal till veterinären och sen ett litet ingrepp på Lina. Som numera får heta Linus. Och eftersom jag ännu inte kommit på något bra namn till den nyblivna modern får det bli en Lotta av henne. Men det är inte illa måste jag säga. 5 månader gamla och redan föräldrar. Ibland går det undan.

 

I övrigt har dagen förflutit som vanligt. Ville inte alls kliva upp när klockan ringde. Så jag låg och snoozade tills Mogge ringde och talade om att det var nästíntill olagligt att ligga kvar i sängen som jag gjorde. Bara att inse sanningen och masa sig upp alltså.

 

Fick i mig lite frukost och tog en promenad med Bastian i det underbara regnvädret. Sen åkte vi till macken. Bastian fick ligga i bilen och torka en stund, sen blev det hundgården. Och jag tog mig an dagens arbetssysslor. Ringde till banken åxå. Försöker köpa mig ett hus. Och idag fick jag äntligen igenom lånet. Men jag tycker inte att det var några bra lånevillkor. Så nu ska jag köra det här ett varv till och se om jag kan få till något bättre hos en annan bank. Måste ju ha ett hem åt alla mina kaniner .

Nu hör jag iaf att min dotter har somnat. Så nu ska jag smyga ut på gården och låta Bastian lyfta på benet. Sen blir det soffan för mig.




Av sparrsofia - 24 oktober 2009 22:45

... och trist var det idag. Kom tillochmed några snöflingor. Tog det lugnt på förmiddagen och såsade mest runt. Lite trött och lättirriterad, så Fanny fick fler tillsägningar än hon gjorde sig förtjänt av. Men hon bara tittar på mig och säger: -Lugna dig mamma. Jag älskar dig.

Goa unge .

Blev en promenad efter lunch, och några kartonger till packade. Nu är det 10 stycken som är fyllda, och jag har inte tömt bokhyllan än. Måste jaga rätt på fler bananlådor. Men tyvärr verkar det vara hård konkurrens om dom. Bastian hade tur och fick följa med Adrian och Karin på promenad. Så idag bidde det två långturer för honom.

Golven fick sig en omgång av dammsugaren, och sen blev det pannkaksstekning. Fanny har tillslut somnat. Igen ska jag väl säga. Hon sov en stund, men hostar så illa så att hon vaknade igen. Men det är inget som en mugg nyponsoppa spetsad med lite hostmedicin inte kan råda bot på.

Nu sitter jag och väntar på att Mogge ska bli klar i duschen så att jag får borsta tänderna och gå och lägga mig nån gång. Börjar längta efter kudden.


Av sparrsofia - 22 oktober 2009 22:30

Tänkte jag skulla ta och chocka Veronica med ett litet inlägg i min blogg .

Det är ju ett bra tag sen senast. Och det har säkerligen hänt en väldans massa sen sist. Men inget som jag kan komma på just nu. Ska försöka sätta mig ner och uppdatera och lägga in bilder från dom senaste månaderna.

Idag har det iaf varit det vanliga. Lämna på dagis, jobba, hämta på dagis, promenad med Bastian, fixa mat (idag var det makaronipudding Veronica ), dammsuga och lägga Fanny. Och så dagens höjdpunkt förstås. Mogge kom och hälsade på. Och jag blev inte så lite avundsjuk när han visade bilderna från sin Corfuresa. Skönt att han är hemma igen iaf. Tycker inte om när han är borta . Hmm... tror bestämt att jag tycker en väldans massa om honom .

Och just ja. Idag blev Bastians hundgård färdig. Har rivit den jag hade här hemma och flyttat den till macken. Delar av den iaf. Det var ju endel som hade börjat murkna. Men nu har han en jättefin hundgård. Så nu kan han vara med mig på jobbet varje dag. Och jag slipper åka hem på lunchrasterna .

Kan ju vara dumt att ha kvar hundgården på knopparna åxå nu när vi ska flytta. Frågan är bara vart...


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards