Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Hade en...

Av sparrsofia - 13 februari 2011 23:11

...massa planer på vad jag skulle göra med den här dagen. Men det blev liksom ingenting av någonting. Redan på förmiddagen flydde Fanny fältet, och har tillbringat nästan hela dagen med mormor. Hon är där nu med. Så jag får sängen för mig själv i natt. Med andra ord slipper jag slåss om täcket. Me like a lot!


Men jag hade ju någon stor vision om att jag skulle börja projekt vårstädning idag. Och så skulle jag måla konsoller, och fixa hyllor till tvättstugan. Måste ha någonstans att ställa alla mina fantasiplantor. Hönsen skulle få städat. Bastian skulle få en riktig långpromenad. Ångrade mig dock när jag läste -23 på termometern. Han fick nöja sig med ett gäng lite kortare istället. Tänkte börja riva i frigoliten dom tidigare husägarna dekorerat halltaket med åxå.

Så med facit i handen... Vad har jag gjort idag? Ätit, tagit några promenader med B, snurrat runt på tradera, hängt tvätt, budat på tradera, lagat mat, burit in ved, tradera, facebook. Och det var jätteroligt! Hittade två vänner idag som jag inte pratat med på evigeter. Mer tradera. Ätit godis, tittat på TV, ätit glass, druckit te. I praktiken har jag inte gjort någonting av det jag hade tänkt. Bläää på mig!!


Och nu måste jag faktiskt gå och krama kudden. Annars är risken stor att jag inte tar mig upp till jobbet imorgon. Målarfärg... Kan någon vara snäll och ge mig en massa målarfärg, kvistlack och spackel. Och en massa 70-talstyger!! Gärna påslakan och örngott. Jag tror att jag skulle bli lyckligare då...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sparrsofia - 17 februari 2012 17:00


    ..fick våran älskade gosegris Elvis somna ifrån det här livet. Han fick 16 sköna år innan kroppen började bli gammal och säga ifrån.      Tupplur på trappan 20110608             Vi kommer alltid att sakna dig            ...

Av sparrsofia - 9 juli 2011 23:27


...dagen blev en riktigt bra dag! Fanny vaknade med ett ryck strax före 8, och viste inte hur fort hon skulle komma ur sängen. Men sen kom blygseln smygande och hon gick och ritade lite. Men längtan efter Carro tog över, och tillslut kunde hon inte...

Av sparrsofia - 5 juli 2011 23:55

...jag ändå är igång, kanske jag ska skriva några rader om dagen åxå. Vaknade, duschade, klädde på mig. Samma procedur för sessan. Hundfrukost. Hönsutsläpp. Promenad till dagis. Pluggade i och promenerade vidare till jobbet. Fattar inte varför jag ...

Av sparrsofia - 5 juli 2011 20:54

...ännu en gång att kliva in i bloggträsket. Tar det säkra före det osäkra, och skriver och sparar i ett vanligt dokument först. Borde ha lärt mig vid det här laget, men man kanske är lite trög. Men för att gå tillbaka till där jag var igår....  ...

Av sparrsofia - 4 juli 2011 23:16

... för ett återfall i bloggträsket.   Det var iaf vad jag trodde. Men den här f-bannade j-la sidan bara hänger sig. Två gånger har jag skrivit om nu. Kopierat och sparat texter för att slippa skriva om. Men vad hjälper det???? Ingenting finn...

Ovido - Quiz & Flashcards